آخرین اخبار
کد مطلب: 125388
لاريجاني در ديدار با مجمع نمايندگان و استاندار چهارمحال و بختياري:
تشکيل کميته بررسي طرح هاي آبي چهارمحال و بختياري/استفاده از فاينانس براي اتصال به راه آهن
تاریخ انتشار : 1396/09/22 09:53:24
نمایش : 1728
رئيس مجلس شوراي اسلامي بر لزوم استفاده از تمامي ظرفيت ها براي توسعه چهارمحال و بختياري تاکيد کرد و گفت: براي اتصال اين استان به راه آهن مي توان از فاينانس استفاده کرد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از ايرنا از خانه ملت، علي لاريجاني روز سه شنبه در نشست با استاندار و مجمع نمايندگان چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: بايد به مشکلات مناطق مختلف کشور رسيدگي و در اين راستا اولويت ها تعيين شود.

وي با اشاره به ضرورت استفاده از تمامي ظرفيت ها براي توسعه چهارمحال و بختياري افزود: مشکل کمبود منابع آبي در کشور بايد مورد رسيدگي جدي قرار بگيرد و با توجه به صحبت هاي نمايندگان اين استان بايد يک کميته فني براي بررسي طرح هاي آبي اين استان تشکيل شود تا تمامي جوانب را براي رسيدگي به مشکلات بسنجد.
لاريجاني تصريح کرد: بايد نحوه ارائه زمين و امکانات در شهرک هاي صنعتي مناطق محروم به نحوي باشد که انگيزه براي سرمايه گذاري ايجاد شود.
وي با اشاره به مصوبه برداشت 1.5 ميليارد دلاري از صندوق توسعه ملي به منظور رونق اشتغال در مناطق روستايي و مرزي کمتر برخوردار گفت: با توجه به روند افزايشي مهاجرت از روستاهاي کشور به دليل مشکلات اقتصادي افزود: اين مصوبه لحاظ شده، اما بايد شرايط براي سرمايه گذاري در موضوعاتي مانند توسعه صنايع دستي و بسته بندي و همچنين استفاده از ظرفيت هاي معدني و گردشگري مد نظر قرار گيرد و در اين راستا سرمايه گذاري تسهيل شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: براي اتصال چهارمحال و بختياري به راه آهن مي توان از ظرفيت فاينانس استفاده کرد تا اين پروژه به سرانجام برسد، همچنين بايد به موضوع احياي دشت هاي استان توجه جدي شود.
نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: رسيدگي به مشکلات کمبود آب در چهارمحال و بختياري ضرورت دارد.
اردشير نوريان تاکيد کرد: شهرستان هاي استان و کشاورزان با کمبود آب مواجه هستند که بايد اقدامات جدي در راستاي رفع اين مشکل صورت گيرد.
همچنين در اين نشست خديجه ربيعي نماينده مردم بروجن در مجلس بر رفع مسائل و مشکلات آبي تاکيد کرد.
نماينده مردم شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: وضعيت دشت هاي اين شهرستان مناسب نيست.
محمد خالدي اظهار کرد: بايد منابع مالي براي احداث سد ونک - سولگان در لردگان تامين شود، چرا که اگر به موضوع کمبود آب در منطقه توجه نشود بخشي از جمعيت اين شهرستان مهاجرت مي کنند.
وي افزود: همچنين بايد به موضوع توسعه راه هاي ارتباطي در اين منطقه توجه و اعتبارات لازم براي احداث خط راه آهن تامين شود.
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس دهم نيز دغدغه هاي نمايندگان و استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص مسائل و مشکلات استان در موضوعاتي مانند مشکل بيکاري، مساله کمبود آب و مشکل در سرمايه گذاري دانست.
علي کاظمي باباحيدري تاکيد کرد: در اين جلسه مقرر شد هزينه هاي مالي براي راه آهن چهارمحال و بختياري از طريق فاينانس انجام شود و همچنين سازمان ايميدرو موظف به سرمايه گذاري در طرح هاي صنعتي استان شد.
استاندار چهارمحال و بختياري نيز گفت: در اين نشست مسائل و دغدغه هاي استان در حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي مطرح و دکتر لاريجاني نيز مساعدت ‌هاي لازم براي رفع اين مشکلات را اعلام کرد.
اقبال عباسي، کمبود آب، بيکاري و مشکلات بخش هاي صنعت، کشاورزي و جاده اي را از مهمترين محورها در نشست با رئيس مجلس شوراي اسلامي دانست.
وي يادآور شد: در اين جلسه مقرر شد کميته فني بررسي طرح هاي آبي چهارمحال و بختياري تشکيل شود تا آخرين وضعيت آب هاي مصرفي استان هاي همجوار و آب استحصال شده اين استان بررسي و چگونگي کمي و کيفي تخصيص آب ها بررسي شود.
عباسي اظهار کرد: همچنين بايد به نيازمندي هاي منطقه در خصوص مسائل ياد شده توجه جدي شود.
خبرنگار:وحيد رئيسي دهکردي**انتشاردهنده:جهانبخش صفري
7362/6021

انتهاي پيام /*
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس